-
Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємств торгівлі
Розглянуто пріоритетні завдання державної політики у сфері інформаційної інфраструктури. Визначено основні проблеми
інформаційного
забезпечення
маркетингової
діяльності
сучасних
підприємств
. Запропоновано матрицю інформаційної насиченості даної
діяльності
; оцінено якість інформації, залученої на досліджених
підприємств
ах. Проаналізовано інформаційний ризик
підприємств
а, а також використання
маркетингової
інформації різними структурними підрозділами апарату керування. Визначено основні причини відсутності на
торговельних
підприємств
ах логістичних інформаційних систем. Висвітлено аспекти реалізації програмної та проектної стратегії маркетингових досліджень на
підприємств
ах. Вивчено основні показники результативності господарської
діяльності
досліджених
підприємств
, а також проаналізовано використання інформаційних технологій та наведено систему необхідної
маркетингової
інформації. Запропоновано заходи щодо зниження рівня
інформаційного
ризику, зокрема, створення систем трьох груп: планових, диспозитивних, виконавчих. Наведено алгоритм розробки інформаційної логістичної системи.
-
Розвиток інформаційного забезпечення маркетингу
Наведено методичні рекомендації щодо визначення напрямків удосконалення
інформаційного
забезпечення
маркетингу за умов переходу
підприємств
до управління бізнес-процесами. Визначено особливості розвитку маркетингу та його
інформаційного
забезпечення
за умов ускладнення зовнішнього середовища
діяльності
підприємств
. Зроблено оцінку впливу
інформаційного
забезпечення
маркетингу на досягнення цілей
підприємств
ами. Проаналізовано можливості використання сучасних інформаційних технологій для реінжинірингу
інформаційного
забезпечення
маркетингу. Висвітлено способи та напрямки ефективного використання інформаційних ресурсів у системі маркетингу
підприємств
. Обгрунтовано методичні рекомендації для аналізу резервів розвитку
інформаційного
забезпечення
маркетингової
діяльності
підприємств
.
-
Бренд-менеджмент торговельних підприємств в умовах маркетингової орієнтації
Досліджено проблеми теоретичних, методичних і практичних аспектів бренд-менеджменту
торговельних
підприємств
. Розкрито суть поняття "бренд торговельного
підприємств
а". Обгрунтовано концепцію бренд-менеджменту
торговельних
підприємств
. Визначено складові елементи бренду
підприємств
а (бренд товару й імідж
підприємств
а). Встановлено, що концептуальною основою бренд-менеджменту
торговельних
підприємств
за умов
маркетингової
орієнтації є система бренд-менеджменту. Проведено діагностування спроможності
торговельних
підприємств
щодо реалізації бренд-менеджменту. Досліджено систему бренд-менеджменту та оцінено ефективність бренд-менеджменту даних
підприємств
. Розроблено комплексну систему бренд-менеджменту на підставі маркетингу та рекомендації щодо впровадження її складових систем, підсистем і елементів у практичну діяльність. Розроблено стратегічний набір бренд-менеджменту для
підприємств
, використання яких має сприяти підвищенню ефективності їх
діяльності
.
-
Соціально-економічні аспекти маркетингової діяльності промислових підприємств
Досліджено теоретичні та методичні проблеми посилення соціально-економічної спрямованості управління маркетинговою діяльністю виробничих
підприємств
. Проаналізовано зв'язок підприємництва та маркетингу, узагальнено еволюцію теорії та практики соціально-економічної спрямованості
маркетингової
діяльності
. Обгрунтовано необхідність використання конкурентоспроможності
підприємств
а як критерію результативності управління його маркетинговою діяльністю. Розкрито роль і структуру потенціалу
маркетингової
діяльності
підприємств
а, розроблено новий метод діагностики її результативності та удосконалено організаційне
забезпечення
. Обгрунтовано необхідність широкого впровадження маркетингу в управління діяльністю соціально-економічних систем різного рівня. Викладено методичні підходи щодо активізації соціальної спрямованості
маркетингової
діяльності
, напрямів і способів розвитку її
інформаційного
забезпечення
на рівні
підприємств
а та держави.
-
Ризики маркетингової діяльності машинобудівних підприємств
Розроблено теоретичні положення та практичні рекомендації щодо створення ефективної системи оцінки, зменшення й управління ризиками
маркетингової
діяльності
підприємств
, зокрема, у галузі машинобудування. Розкрито сутність і розроблено класифікацію ризиків
маркетингової
діяльності
, описано механізм управління ними. Проаналізовано практику визначення рівня ризику
маркетингової
діяльності
, охарактеризовано систему антиризикованих заходів, встановлено її ефективність. Досліджено організаційну структуру управління ризиками
маркетингової
діяльності
на машинобудівних
підприємств
ах. Запропоновано методику визначення рівня ризику
маркетингової
діяльності
й антиризиковані стратегії управління. Визначено функнції, завдання та місце відділу управління ризиками
маркетингової
діяльності
.
-
Підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємств
Досліджено питання розробки теоретичних основ і практичних рекомендацій щодо вдосконалювання механізму оцінки ефективності
маркетингової
діяльності
підприємств
за умов перехідної економіки. Розроблено методику оцінки конкурентних позицій
підприємств
-виробників вапна та крейди; набула подальшого розвитку маркетингова стратегія в сфері ціноутворення. Запропоновано класифікацію ринків збуту для
підприємств
будівельних матеріалів, необхідну під час проведення маркетингових досліджень з метою підвищення ефективності
маркетингової
діяльності
. Надано рекомендації та висвітлено систему показників, алгоритм оцінки ефективності окремих заходів і
маркетингової
діяльності
підприємств
у цілому.
-
Організація маркетингової діяльності малих переробних підприємств АПК
Досліджено теоретичні, методичні та практичні питання щодо організації
маркетингової
діяльності
на малих переробних
підприємств
ах з метою
забезпечення
їх стабільного розвитку. На підставі вивчення й узагальнення світового та вітчизняного досвіду визначено суть, місце та роль малого бізнесу в економічній системі господарювання й ідентифіковано чинники та проблеми його формування. Проаналізовано сучасний стан розвитку малих переробних
підприємств
у сфері АПК на Житомирщині. Виявлено основні проблеми організації
маркетингової
діяльності
, які стримують ефективне функціонування малого бізнесу за умов конкурентного середовища. Визначено основні напрями удосконалення організації
маркетингової
діяльності
даних
підприємств
. Обгрунтовано необхідність створення та функціонування служби маркетингу з урахуванням особливостей розвитку та виробничого напрямку малих переробних
підприємств
, а також здійснення неперервних і разових маркетингових досліджень. Розроблено методичний підхід щодо застосування стратегічного планування та запропоновано систему показників для здійснення контролю
маркетингової
діяльності
зазначених
підприємств
.
-
Формування системи інформаційного забезпечення управління маркетинговою діяльністю підприємств
З урахуванням суб'єктивних і об'єктивних обмежень запропоновано структурно-функціональну модель
маркетингової
інформаційної системи з використанням експертно-психологічного модуля, що дозволить визначити ступінь раціональності користувача системи та ступінь суб'єктивізму експертів. Наведена модель має модульну структуру за "вертикаллю" та "горизонталлю", що дозволить впроваджувати її частинами з метою поступового, економного використання коштів. Здійснено порівняльний аналіз стану
інформаційного
забезпечення
підприємств
молокопереробної галузі та розроблено блок-схеми
інформаційного
забезпечення
управління товарним асортиментом і збутовою політикою досліджуваних
підприємств
, що дасть змогу оптимізувати товарну політику та приймати рішення щодо вибору ринків збуту.
-
Моделювання фінансової діяльності торговельних підприємств
Проаналізовано підходи до моделювання фінансової
діяльності
торговельних
підприємств
та показано, що за сучасних умов торговельне
підприємств
о відноситься до складних соціально-економічних систем, оскільки є оранізаційно-цілісною сукупністю взаємодіючих структур. Відзначено, що управління даним
підприємств
ом як системою повинно передбачати оптимізацію функціонування певних елементів з метою ефективного розвитку системи в цілому. Запропоновано комплекс економіко-математичних моделей фінансової
діяльності
торговельних
підприємств
, що включає модельний апарат нечіткої логіки та дозволяє вдосконалювати управління фінансами
підприємств
а. Розроблено модель оцінювання ефективності використання оборотного капіталу
торговельних
підприємств
, яка передбачає врахування п'яти якісних рівнів ефективності використання оборотного капіталу
підприємств
. Для аналізу ефективності фінансової
діяльності
зазначених
підприємств
розроблено модель, складовою якої є функціональна залежність ефективності фінансової
діяльності
торговельного
підприємств
а від аналітичних коефіцієнтів, що відображають причинно-наслідкові залежності між показниками
діяльності
підприємств
а, а також характеризують ефективність його роботи у фінансовому аспекті. З використанням запропонованого комплексу взаємозв'язаних моделей фінансової
діяльності
торговельних
підприємств
зроблено прогнозні розрахунки фінансово-економічних показників їх функціонування та визначено шляхи підвищення ефективності функціонування
підприємств
а.